Digiwijs 3.0 medewerker ICT (8 uur)

“Ben jij iemand met verstand van IT die ‘het sleutelen’ leuk vindt, maar ook goed is in het uitdenken van werkbare oplossingen en het initiatief niet schuwt? Dan komen we graag met jou in contact.”

Over Digiwijs 3.0

In Utrecht zijn er veel mensen die moeite hebben met computers, wat hun zelfstandigheid en deelname aan de samenleving belemmert. Digiwijs 3.0 biedt daarom in verschillende wijken computercursussen aan, met de hulp van vrijwilligers, om bewoners digitaal vaardiger te maken. We richten ons vooral op mensen met een kwetsbaarheid vanwege hun sociale en economische situatie en taalvaardigheid.

We beschikken over meerdere cursuslocaties. Hierin is de afgelopen tijd geïnvesteerd. We willen goed zorgen voor alle apparatuur, want zonder goed functionerende IT is het geven en volgen van een cursus of workshop niet mogelijk.

Digiwijs 3.0 bestaat al meer dan tien jaar en biedt computercursussen en trainingen in buurtcentra, bibliotheken en bij WIJ 3.0-locaties. Jaarlijks helpen we zo ruim duizend Utrechters om digitaal vaardiger te worden. Een klein team van betaalde medewerkers is het hart van Digiwijs; zij zorgen voor de inschrijvingen en plaatsing van deelnemers, organiseren het cursusaanbod en werven, trainen en coachen de vrijwillige docenten. Om zoveel mogelijk maatwerk te bieden, maken we ons lesmateriaal zelf.

Digiwijs 3.0 is onderdeel van stichting WIJ 3.0 – een brede organisatie van ongeveer 135 medewerkers met focus op activering en re-integratie. WIJ 3.0 biedt sociale en arbeidsgerichte activiteiten, re-integratietrajecten en jobcoaching. Via Digiwijs 3.0 krijgen inwoners van Utrecht de kans om digitaal actief te worden en te blijven.

De werkplek

Je werkt vanuit ons kantoor bij Digiwijs, gevestigd op het levendige Ghanaplein in de Utrechtse wijk Overvecht. Geregeld zul je bij een van de locaties in de stad zijn waar apparatuur van ons aanwezig is.

Wat ga je doen

Als ICT-medewerker zorg je ervoor dat de apparatuur op onze locaties goed werkt. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor het up-to-date houden van de software en

hardware en het snel oplossen van problemen. Je hebt contact met de locatiebeheerders en regelt nieuwe apparatuur als dat nodig is. Je werkt overzichtelijk, houdt het beheer van de apparatuur bij en geeft leiding aan enkele vrijwilligers. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor collega’s die vragen hebben over het gebruik van de computers en software. De functie heeft soms drukke periodes en soms rustige momenten.

Je werkt samen met het Digiwijsteam, dat zich bezighoudt met het plannen van cursussen en workshops en het maken van lesmateriaal. Samen met de projectcoördinator bespreek je je werkzaamheden en draag je bij aan de dienstverlening van Digiwijs 3.0.

Wat breng je mee als persoon

Je kunt goed zelfstandig werken en hebt overzicht over je doelen en planning. Je kunt vrijwilligers aansturen en werkt praktisch en rustig, ook onder druk. Je communiceert duidelijk en vindt het leuk om vragen op te lossen. Je denkt creatief mee over oplossingen.

Wat wij vragen

  • kennis van de huidige generatie Android laptops en basics aan software – ook van het Windows stuurprogramma;
  • betrokkenheid bij onze doelgroep en affiniteit met digitale en taalproblemen;
  • het goed kunnen bijhouden van de beheeradministratie van het apparatuur;
  • iemand die bewoners, vrijwilligers en collega’s op een prettige- en begrijpelijke manier op weg helpt.

We moedigen kandidaten met een niet-westerse achtergrond aan om te reageren.

Wat krijg je er voor terug

  • waardering volgens CAO Sociaal Werk in schaal 6. Het bijbehorende salaris is afhankelijk van jouw opleiding en ervaring en is max € 4.188,= bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • jaarcontract voor tenminste 8 uur per week met de intentie om dit aansluitend te verlengen.
  • individueel keuzebudget (IKB) van circa 18% van jouw salaris (IKB is opgebouwd uit o.a. 8% vakantietoeslag en de eindejaarsuitkering).
  • loopbaanbudget van 1,5% dat je kunt inzetten voor je loopbaanontwikkeling of vitaliteit.
  • deelname aan PFZW pensioenverzekering en aan intern opleidingsjaarplan.
  • een uitdagende functie in een jonge en dynamische organisatie met ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven.

Solliciteren

Reageren kan tot 2 december 2024. Stuur je CV en korte motivatie naar vacature@wij30.nl t.a.v. Peter Smulders – teamleider HR

De eerste sollicitatiegesprekken voeren we bij voorkeur in week 49. Mocht dat een probleem zijn, vermeld dat dan bij je sollicitatie.

Meer informatie

Wil je meer weten over de functie, dan kun je contact opnemen met Colette van Duin, projectcoördinator, via colette.van.duin@wij30.nl of 06 5521 05 83.

Voor meer informatie WIJ 3.0 bezoek je de website www.wij30.nl. Voor informatie over Digiwijs 3.0, zie onze website www.digiwijs30.nl